Geboekt: la bella Italia

italie-cinque-terre-148

De kogel is door de kerk. Voor alles een eerste keer: deze zomer zakken we af naar Italië met een ander koppel. Benieuwd, want ik ben erg gewoon om mijn zinnetje te doen. Ik plan graag vooruit, en heb soms een heel weekschema mee op reis. Natuurlijk kan dat wijzigen ‘on the spot’, maar ik hou er toch graag aan vast (ik ben zo bang om iets te missen..) En hoewel we het ander koppel goed kennen, allicht heb je een béétje een andere stijl van reizen. Spannend maar vooral: véél goesting in!

Stap 1 is gebeurd, we hebben een vlucht gevonden en geboekt. We vliegen op Rome (zei ik in een vorig artikel niet dat ik nog dit jaar terug moést?) en slapen 8 nachtjes in Italië. Stap 2 is beslissen WAAR we gaan slapen. Een huisje voor ons gevier, met een zwembad… Willen we! Maar… het is juli/augustus en vele hotels/huisjes/appartementen zijn al volgeboekt. Websites raden sommige steden af omwille van extreme drukte, dat is ook niet wat je wil. Massatoerisme = not for me!

Daarom, het is wat zoeken nu. Het wereldwijde web afschuimen. Ik ben natuurlijk erg goedkope logementen gewoon van mijn twee laatste reizen (Thailand en Zuid-Afrika), dus het is even slikken als ik de prijzen aan de Italiaanse kust bekijk. Kenners die tips hebben voor ons?

Tik, tak, tik tak: 76 dagen te gaan! Plannen maar…

5 comments

  1. enjoythegoodlifeblog · mei 10, 2014

    Check AIRBNB eens. Die hebben echt te gekke logeerplekken. https://www.airbnb.nl
    Veel voorpret alvast!

    Liked by 1 persoon

  2. Reismicrobe · mei 10, 2014

    Juist ja, die ken ik. Maar had er niet meteen aan gedacht voor deze trip.. Ga toch eens surfen.. Thanks!

    Like

  3. sophiekruijsdijk · mei 10, 2014

    Ciaotutti.nl kan je vast een handje helpen: http://ciaotutti.nl/vakantie-in-italie/bed-breakfast-rome/

    Buon divertimento!

    Kom je ook een keer in Florence langs en mag ik je dan deze fantastische stad laten zien? 😉 http://soflorence.com/sense-florence/

    Ciao, ciao!

    Sophie

    Like

    • Reismicrobe · mei 20, 2014

      Sophie,
      Het is Napels en omgeving (Amalfikust) geworden. Tips daar zijn ook steeds welkom.
      En die rondleiding door Florence houden we nog te goed 🙂
      Ciao, Nies

      Like

  4. Reismicrobe · mei 11, 2014

    Wie weet zakken we wel af naar Florence, en dan willen we zeker een keer met jou op stap… Leuk!

    Like

Geef een reactie

