To Guiness or not to Guiness

wij staken

STAKING OP BRUSSELS AIRPORT

Oh help, wat frustrerend. Een dikke week geleden verschenen de eerste artikels over een mogelijke staking op de Luchthaven van Zaventem (Brussels Airport) op 8 december. Ik las er voor het eerst over op De Morgen. 8 december? Aaaarrgghh! Net de dag dat wij zouden terug komen van onze citytrip naar Dublin. Wat nu? We vroegen raad aan een kennis die een reisbureau uitbaat en probeerden bellen naar RyanAir. De kennis kon ook nog niets zeggen en bij RyanAir kregen we niemand aan de lijn (wachtmuziekje…).

Gelukkig boekte ik ons hotel bij http://www.booking.com en heb ik een annuleringsoptie tot 4 december. Tik tak, tik tak! Snel beslissen dus. De vlucht bij RyanAir was gelukkig een koopje en kostte € 80. Volgens mij zijn er 4 opties, of zie ik er één over het hoofd? En ik kan ook gewoon niet kiezen! Verdikke toch..

staking

Optie 1: NIET GAAN

Oké, staking. Ik leg me er bij neer. Ik annuleer ons hotel (0 euro kosten) op Booking en gooi onze tickets van RyanAir de vuilbak in. Tachtig eurootjes weg en natuurlijk ook het hele idee van een ontspannen citytrip. Deze beslissing is misschien de ‘gemakkelijkste’ maar tegelijk breekt het mijn hart. Ik had het er zo op staan, wilde zo graag gaan… Doe het mij niet aan!

Optie 2: GEWOON GAAN

Niks van aantrekken, we zien wel wat het geeft. Ik vertrek en laat me die maandag de 8ste december wel vertellen hoe of wat: geannuleerd, vertraagd, .. Maar! Krijg ik een compensatie of niet? Het wereldwijde web vertelt mij dat dit overmacht is, en de luchtvaartmaatschappijen hun klanten niets verschuldigd zijn. Andere websites zeggen dan weer dat ze een nieuwe vlucht dienen aan te bieden, en ook voor ‘verzorging’ moeten zorgen (eten, hotel, ..). Deze optie lijkt me wel wat, behalve dat ik volgens mij de hele trip stress ga hebben over hoe we nou thuis gaan geraken.

Optie 3: NU AL OMBOEKEN

De staking is aangekondigd en gaat zo goed als zeker door (er is grote stakingsbereidheid bij het personeel). Dus omboeken is ook een optie. We keren gewoon de 9ste terug, dit zou ons 80 euro extra kosten. Dan komt het vliegticket dus op 160 ipv op 80. Nog altijd niet extreem duur, maar het doet toch pijn om opeens het dubbel te moeten betalen. Komt daarbij dat er nog een extra nacht hotel geboekt moet worden, reken daar ook maar op 100 euro aangezien het zo last minute is. En natuurlijk… mijn echtgenoot heeft geen vakantiedagen meer en ikzelf heb op 9 december al afspraken gepland in functie van m’n werk.

Optie 4: ANDERE BESTEMMING

Ik ga voor optie 1 en annuleer de hele boel. Gooi 80 euro de vuilbak in en zoek via RyanAir een andere goedkope vlucht en ga gewoon op citytrip zoals gepland! Volgens mij kan je dat weekend nog steeds erg goedkoop naar Bucharest vliegen. Waar de hotels ook minder duur zijn als in Dublin. Maar lukt het allemaal nog om dit te regelen tegen vrijdag? En wil ik wel 80 euro gewoon weggooien? Misschien staakt niet al het personeel en gaat onze vlucht alsnog en hebben we dit voor niets gedaan en .. en … en …

guiness

Ik weet echt niet wat doen, en het maalt de hele tijd door mijn hoofd. Ik geef toe, ik ben geen ‘laat maar gebeuren’-persoon. Ik plan graag op voorhand, en situaties als deze sturen natuurlijk mijn hele planning in de war.

Voor welke optie zou jij gaan? Wat vind jij dat ik moet doen?

Reismicrobe

<a href=”http://www.bloglovin.com/blog/13455181/?claim=6rw8u4hmjhj”>Follow my blog with Bloglovin</a>

 

Geef een reactie

