Mijn 5 grote tegenvallers op reis

  •   Citytrip Alghero

Na jaren sparen en hard werken aan ons huis, zagen we in 2013 eindelijk een mogelijkheid om er een keer tussen uit te knijpen. Zoals zo vaker, kozen we op voorhand geen bestemming maar lieten we de vluchtprijzen beslissen. Ryan Air bracht ons erg goedkoop naar Alghero, een stad op Sardinië aan de westkust van het eiland. Het was april, dus we hoopten op een zonnestraal maar tevergeefs: slecht en winderig weer. De jas aantrekken was onvermijdelijk. Italiaans eten: mijn favoriet maar in Alghero at ik een paar keer erg slecht. Het ommuurde stadje op zich is gezellig, maar na 2 dagen hadden we het gezien en sloeg de verveling, vooral door het slechte weer, toe.

SAM_4906

Haha, beetje gênant deze foto maar ze zegt alles…

  • Platte band in Zuid-Afrika

Negentien dagen rondcruisen met de auto, misschien wel te verwachten dat je een keer wat mee maakt? Na onze dolle rit in het township van Hazyview (het hele verhaal lees je hier), dachten we het nochtans gehad te hebben. In Stormsrivier krijgen we echt een platte band, we merken het gelukkig als we stilstaan op een parking. Enkele Vlamingen passeren ons en denken er niet bij na dat wij hen zouden kunnen verstaan: “Amai, platte band.. Plezant die moeten vervangen in dit warme weer” Ik antwoord dat het inderdaad niet gemakkelijk is, de mensen schrikken dat we Nederlands spreken en beslissen ons even te helpen. Liters zweet later, zijn we weer op weg!

IMG_0709

  • Oplichting in Bangkok

Sommigen van jullie kennen dit verhaal al, in Bangkok werden wij ‘net niet’ opgelicht. Een grote teleurstelling die ons heel even de zin in reizen deed wegnemen. Gelukkig hebben we ons snel over de teleurstelling heen gezet, het moest. Het was onze huwelijksreis en we hadden 19 dagen, we wilden genieten en lieten ons niet van de wijs brengen. Hoe we wisten te ontsnappen aan het opgezet toneeltje van de Thaïse maffia, lees je hier.

  • Salade die naar vis smaakt

Dit is een kleintje natuurlijk, maar ik vond het zelf zo gek dat ik dit het vermelden waard vind. In Zuid-Afrika maken we een stop in Pilgrim’s Rest. Een oud mijnwerkers-dorpje dat zijn naam dankt aan de eerste groep goudzoekers die zichzelf pelgrims noemden. Het dorpje zelf is vreselijk toeristisch, dus dat op zich was al een kleine tegenvaller. Ook toen we na onze lunch terug naar onze auto stapten en onze auto ongewild gewassen werd, waren we teleurgesteld. Je moet op zo’n momenten niet betalen, je hebt er tenslotte niet om gevraagd maar we wilden geen moeilijkheden en hebben de man toch iets gegeven. De teleurstelling die ik hier wil beschrijven, is die van onze lunch. We zetten ons op een gezellig bankje van een even gezellig restaurantje. Ik bestel een slaatje, en als het voor m’n neus gezet wordt, ben ik blij met mijn keuze: dat ziet er goed uit.

Mijn salade kip smaakt echter écht naar vis, en laat dat nu net hetgeen zijn dat ik niet graag lust. Mijn echtgenoot wil het niet geloven: hoe kan dat nu? Maar wanneer hij proeft, moet hij het toegeven: mijn kip smaakt naar vis. Jammer, maar ik had gedaan met eten. Is de kip bedorven? Ik heb namelijk geen zin om een voedselvergiftiging op te lopen…

Terug thuis vertel ik het verhaal aan mijn ouders, en mijn vader vermoedt dat de kippen in Zuid-Afrika misschien nog vismeel te eten krijgen, iets wat in België ondertussen verboden is. Als dat gebeurd is, zou het dus effectief kunnen dat je kip naar vis smaakt! Dit is natuurlijk maar ons theorietje… 😉

IMG_9298Het zag er lekker uit hoor…

  • New York

Ik weet dat ik hiermee mensen tegen de borst stoot, maar smaken verschillen. New York is écht m’n ding niet. Toch wil ik ooit nog terug. New York was mijn eerste keer over de oceaan, de eerste verre reis. Misschien was het te veel… Meteen een wereldstad?

Op reis houd ik van terrasjes doen, gezellige pleintjes en steegjes. Haha, ja… Laat dat nu net niet (of moeilijk) te vinden zijn in New York. Ik voelde me er ook niet bepaald welkom en vond de New Yorker niet vriendelijk. Het eten is er duur en niet uitzonderlijk.

s623607784_2439915_4049954

Maar! Ooit krijgt New York een tweede kans.

En jij? Ben jij wel eens teleurgesteld op reis? Door een bestemming of een gebeurtenis? Vertel het me!

Geef een reactie

