Fotodagboek van het paradijs: Ko Phi Phi

Thailand was een sprookje. Onze eerste stap op het continent Azië en het was meteen raak. Ik werd verliefd op het continent, op het land en op Ko Phi Phi!

De Phi Phi-eilanden zijn een groep van zes eilanden in tot de provincie Krabi. Je vindt deze pareltjes op de overgang tussen de Phuketzee en de Andamanse Zee, ongeveer halverwege tussen het eiland Phuket en het vasteland.

Dit paradijs werd in 2004 getroffen door de tsunami. De vreselijke taferelen die ons we ons allemaal herinneren, troffen toen ook Ko Phi Phi en alle kustgebieden in de buurt. Een spoor van vernieling was wat er overbleef van de verwoesting van de golven. Hier heb ik tijdens onze stop, in 2013, vaak aan moeten denken.

De heropbouw is echter achter de rug. Of die goed gebeurd is? Mmm, het centrum van Ko Phi Phi is mijn inziens een zootje (de architectuur is niet op elkaar afgestemd). Daarom dat ik jullie ook aan raad om niet in het centrum, het Ibiza van Thailand, te overnachten. Als je zin hebt om elke avond te fuiven, ga ja gang: dan is dit the place to be. Anders slaap je beter wat verder op.

Wij vonden het heerlijk slapen in het Viking Nature Resort. De zee horen vanuit je bed, ik kan er nog steeds niet van over.

Ik deel mijn mooiste herinneringen van het eiland in deze mini-fotodagboek.

                FOTODAGBOEK KO PHI PHI - AUGUSTUS 2013

B (118)

 Wachten op de boot vanuit Phuket naar Ko Phi Phi doe je met je voeten omhoog…

C (7)

Brede smiles op ons gezicht, wat wil je? Zon, zee, strand en pas getrouwd!

C (10)

Palmbomen, zandweggetjes en een kleine supermarkt: wat heeft een mens meer nodig.

C (12)

Soms geloofde ik het zelf niet: nope, dit is geen postkaart.

C (78)

Het terras van onze hut op het strand, chill-modus: aan!

C (20)

Selfies nemen op het strand

C (55)
Het vertrek nadert. Mijmerend doop ik mijn voeten nog even in het warme water.

Vier fantastische dagen hebben we op dit eiland doorgebracht. Wil je zelf naar Thailand en twijfel je over welk eiland? Ko Phi Phi is een super optie, maar eigenlijk zijn alle Thaïse eilanden de moeite waard. Op de website van backpacken in Azië vind je alvast meer info over deze zeeparels.

Geef een reactie

